PENGAR

 
Ännu en ledig dag. Min andra den här veckan, fast å andra sidan var jag ju sjuk i tisdags. Jag känner hur pengarna bara rinner ur händerna på mig. Jag sitter och tittar på mitt saldo på kontot. Det är faktiskt mer än vad som någonsin funnits där tror jag. Ändå är det inte mycket. Helt meningslöst känns det. Jag måste ju betala tillbaka gamla skulder, betala räkningar, köpa viktiga saker och några oviktiga. Men egentligen vill jag bara spara allt och resa. Jag vill åka till London eller Paris, bara några dagar, med någon jag tycker om. Se saker så vackra att de inte ens är någon idé att ta en bild. Uppleva saker om inte ens tåls att berättas för någon annan, än just den personen som var där just då.
 
Jaja, nu ska jag äta upp mitt äpple och åka in till stan en stund. Puss på er. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback